feliziagoransson

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Felizia - 18 februari 2011 22:38

 


Min åsikt:


schabrak: röd var verkligen dassigt ful. den blåa är gaaanska okej. inget snyggt enligt mig.

huva: typ samma som schabraken.

ländtäcke: fult, löjligt. dessutom är det dyrare än fleecetäcket?!

grimma: våra höstar är  väl inte julgranar?

fleecetäcke: fult, för mycket färg!!

utetäcke: ofta man vill släppa ut sin häst med det där, blir ju svart på 2sek.


Löjlig outfit, okej till en 10åring kanske, men usch. 


 



    

Av Felizia - 18 februari 2011 21:45

  


  


USCH ! fet diss till dessa fula såkallade schabraken! ser mer ut som tygbitar man hittar på slöjden= fuuula!


skulle aldrig rida runt med ett sådant!


  

Av Felizia - 18 februari 2011 20:38

     


  


SVAR: Jag har en till varje häst, Harry har en Morris&Nolan, Isac också, sen har jag en prestige versaille till rufus & en Morris&Nolan dressyrsadel;)


  


Av Felizia - 18 februari 2011 20:31

Har kollat runt lite och fann denna text på en blogg.

jag har alltid undrat varför dem har en 3a på scapa & HV polo schabraken.

Här har ni svaret:


Scapa Sports och HV Polo har en trea på sina schabrak och olika produkter eftersom i hästpolo har den bäste i laget nummer 3.
"Ett polo lag består av 4 spelare. Spelarna med position 1 och 2 koncentrerar sig i första hand på anfallsspelet och spelare 3 och 4 övertar huvudansvaret för försvaret och att bygga upp ett anfall från egna planhalvan. Det finns ingen målvakt. Den mest erfarna och oftast bästa spelaren i laget spelar på position 3. Varje tröja bär spelarens position och nummer väl synligt."

Alltså har du "bäst" skrivet på ditt schabrak om du har HV Polo eller Scapa;)


 


   

Av Felizia - 18 februari 2011 16:42


Red isac idag, han gick jätte dåligt för där var hinder uppe och ville inte lyssna för han ville bara hoppa. I slutet så blev jag sugen på att hoppa några språng. HAHAH i dressyrsadel (!) och juust denna dag så hade jag struntat i benskydden men det kom jag på när jag var klar... vilket fall som helst så hoppade jag ett kryss några gånger och nåt hinder på 90(?) sen red jag en linje på ca 1m (inte högt, jag vet men de är inte höjden som räknas!)   en kombination och ett räcke. var lagom avstånd där ;) höhö, men de såg nu väldigt konstigt ut, med dressyrsadel och allt XDXD



Jag&Isac i Luhmühlen (stavning)

    

Sök i bloggen

Presentation


Mitt namn är Felizia och jag är 16år. Jag har 2 egna D-ponnys Kilmaryl Rua och Woodfield High Flyer samt två lånehästar, en c-ponny vid namn Buzz Lightyear och en storhäst som heter Beckasin. Jag studerar på Helsingborgs Ridgymnasium i klass 1B.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Omröstning

Har du läst några av mina tidigare bloggar innan?
 Ja, alla!
 Ja, nån gång
 Vet inte
 Nej, första gången
 Har aldrig hört talas om dina bloggar

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards