feliziagoransson

Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Felizia - 13 februari 2011 21:13

  

bilden berättar!

ajlavio butterfly  


Av Felizia - 13 februari 2011 21:11

Nu på Svt24!   Malin & Tornesch är redan i omhoppning :)


  

Av Felizia - 13 februari 2011 17:58

 


red ruffe idag. med graman och red igenom honom ordentligt . han var fin men lite slö :P sen mös jag med honom i ridhuset och han följde mig osv. :)


RIDPASSET FÅR:

  

3,5/5 goldstars




  

Av Felizia - 13 februari 2011 17:47

  


     

SVAR:  för att antingen gillar domaren en eller inte och det är det som avgör. tex NÄSTAN alla domare gillar egentligen isac (inte alla) hur han än går och kan få bra poäng TROTS att han gick jätte dåligt. sen finns det domare som dömer på vad dem sett tidigare (högre klasser) av ekipaget och även om hästen går jätte dåligt så typ vinner den. ibland har man inte bara rätt efternamn som man brukar. HAHAH du lille vän, jag har alltid hatat dressyr & alla andra bedömningssporter, det har gått bra miljon tals gånger också & även då har jag tyckt att det är en dålig såkallad "sport" för dem dömer (OFTAST) inte rättvist! som förr förra helgen så tävlade jag också dressyr, och fick kommentaren " dåliga hörnor på volten"  eller nåt i stil med det. jag menar var finns hörnorna på en volt ? ibland undrar jag om vissa domare vet vad dem snackar om och på samma tävling (annan domare) så skrev dem en 6a och ingen kommentar, och man får inte sätta en 6a utan kommentar, 7 eller högre får vara utan kommentar men inte 6 & neråt. hmm, skumt va ?

Hoppas du fick svar på din fråga.:)))

kvittar vad ni än säger så kommer jag alltid att ogilla/hata bedömningssporter för dem är oftast orättvisa.  ofta du tar åt dig dessutomxD , du äger väl inte dressyr "sporten" jag klankade inte ner på ryttare men på själva sporten & vissa domare.


:DDD

hoppning & fälttävlan in my heart


Av Felizia - 13 februari 2011 11:47

  

tänkte börja med en ny bedömning av saker med hjälp av


VEREDUS CARBON GEL BENSKYDD!

grymt bra! lätta att tvätta, dem är okrossbara, ganska lätta att hålla rena, mjuka och sköna på insidan och snygga!  skulle önskat fler färger!


    

4,5/ 5 goldstars


  

Av Felizia - 13 februari 2011 10:37

Hej, nu har jag tävlat ... Det gick asdåligt. Han var rädd för domaren. Precis som dem andra så var han jättespänd men ökningarna gick jättebra. Seriöst domaren är jätte snål fick 50,5% jag menar SÅ dåligt gick han inte faktiskt orättvist oxå den som vann fick lix 70% och den som kom sist hade 47% såååååååååååååå under dömd ....!!! Hon skrev att jag inte följde programmet:S och det gjorde jag ju ;0 Dressyr är ingen sport,det är ett slags lotteri. Punkt slut! Mer uppdatering när jag kommer hem och har ridit:). puss&kram mitthestliv

Av Felizia - 13 februari 2011 10:37

Sök i bloggen

Presentation


Mitt namn är Felizia och jag är 16år. Jag har 2 egna D-ponnys Kilmaryl Rua och Woodfield High Flyer samt två lånehästar, en c-ponny vid namn Buzz Lightyear och en storhäst som heter Beckasin. Jag studerar på Helsingborgs Ridgymnasium i klass 1B.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Omröstning

Har du läst några av mina tidigare bloggar innan?
 Ja, alla!
 Ja, nån gång
 Vet inte
 Nej, första gången
 Har aldrig hört talas om dina bloggar

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards