feliziagoransson

Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Felizia - 28 januari 2011 22:45

Red alla tre idag, trots att jag är sjuk :(


ISAC: han red jag dressyr på, mest för att rida igenom hnm, inför dressyrtävlingen i helgen LB:1 & LA:1 så jag red igenom lite ökningar, ryggningar, volter, skänkelvikningar, förvänd galopp och övergångar. han gick väldigt bra faktiskt :)


RUFUS: var ööööööööööööverspeedad, håller ju på att sätta igång han så han får bara gå på rakt spår, där var ngn som longera så han blev typ helt galen när den bocka XD Han stack typ hela tiden! haaha :D


HARRY: var typ as pigg och stark, typ oseriös ridning för han var typ helt busig XD han stack typ också XD


mina hästar är för söta :') <3

älskar dem !   


en fin häst jag rita, höhö, paintskills...

 

världens finaste d-ponny, killmaryl rua (L)

världens finaste c-ponny, isac (L)    

världens finaste b-ponny, yakari (LL)  


puss&kram

mitthestliv

Av Felizia - 28 januari 2011 18:43


 

omgivning: hot, okejfin den är iaf neutral och inte stökig

 renlighet: hot, hästen ser ren ut

sits: hot, foten ngt långt bak

matchning: hot, snygg matchning! (utom rosetten i svansen hahah :D)

 samarbete: hot,

resultat: HOT ,  as fin ponny!

   

omgivning: medium, ngt stökig

renlighet: hot,

sits: hot, skulle önska att du lättade lite mer ur sadlen :)

matchning: hot, snyggt, men skulle personligen inte blanda rött och limegrön:P

 samarbete: hot,

resultat: HOT ,  gulligt ekipage! :)     

omgivning: hot, somrig! 

  renlighet: hot, ser rent ut

sits: hot, snyggt :)

matchning: medium, typ inget att matcha

 samarbete: hot,

resultat: HOT ,  fint :)

   

omgivning: hot, GRÖN :D

  renlighet: hot, hästen ser vit ut

sits: halvmedium,  räta på dig, blicken framåt, vrid om handen, läng läderna något, och vänd foten litegrann.

matchning: not, ingen matchning!

samarbete: hot,

resultat: HALVHOT ,  söt häst! :)

omgivning: halvhot, allt utom hindret i bakgrunden var snyggt;)

renlighet: halvhot,  allt är blött:P (fattar att det regnar)

sits: hot, snyggt!

matchning: hot, 

 samarbete: hot,

resultat: HOT ,  snyggt ekipage :)


puss&kram

mitthestliv     

Av Felizia - 28 januari 2011 14:59

Dag 1 - Presentera din häst
Dag 2 – Min första egna häst
Dag 3 - Min största rädsla
Dag 4 - Hur började mitt häst intresse
Dag 5 - Det här finns i min rykt låda
Dag 6 - Det här gör jag direkt jag kommer till stallet.
Dag 7 - Min favorit grej i stallet
Dag 8 - Kommentera vad ni vill veta denna dag!  
Dag 9 - Mitt bästa häst minne
Dag 10 - Mina drömmar
Dag 11 - Det här saknar jag
Dag 12 - En nytagen bild på din/dina hästar
Dag 13 - Varför får ridning dig att må bra
Dag 14 - Något du och någon av hästarna du haft som du är stolt över som ni har gjort
min favorit grej i stallet är helt klart att rida!
och det ska jag göra nu, dagens ridpass kommer ikv :)
det kommer en hot or not till ikv :) ska bara få in några bidrag till :)
puss&kram
mitthestliv

Sök i bloggen

Presentation


Mitt namn är Felizia och jag är 16år. Jag har 2 egna D-ponnys Kilmaryl Rua och Woodfield High Flyer samt två lånehästar, en c-ponny vid namn Buzz Lightyear och en storhäst som heter Beckasin. Jag studerar på Helsingborgs Ridgymnasium i klass 1B.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Omröstning

Har du läst några av mina tidigare bloggar innan?
 Ja, alla!
 Ja, nån gång
 Vet inte
 Nej, första gången
 Har aldrig hört talas om dina bloggar

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards