feliziagoransson

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Felizia - 26 januari 2011 20:15

Snart har vi kommit till lucka 8 och ni ska kommentera vad ni vill veta!

SÅ NU VILL JAG HA FÖRSLAG VAD NI VILL VETA !


ni får även tipsa hur jag ska göra bloggen bättre och vad ni vill se på bloggen,


tycker ni HISS/DISS & HOT OR NOT är kul?

om inte, vad ska jag göra då? :)


puss&kram

mitthestliv

 

  

bild på min fina b-ponny yakari <3

Av Felizia - 26 januari 2011 18:19

  



omgivning: not, stökig

  renlighet: hot,

sits: halvhot, skulle önska mer eftergift och foten lite längre ut or stigbyglen :)

matchning: hot,

samarbete: hot, bra

resultat: HOT, gullig ponny som ser villig ut :)   

omgivning: medium, gillar inte allt reklamskit i bakgrunden :P

renlighet: hot, mackelort är alltid ren:D

sits: hot, liiite mer eftergift skulle varit bra :)

matchning: not, inget att matcha :p

samarbete: hot,

resultat: HALVHOT/HOT , gulliiig :D   

omgivning: superhot, grönt gräs, blå himmel! GILLAS!:D

  renlighet: hot,

sits: medium, sätt dig djupare i sadlen och luta dig tillbaka och bak med axlarna (om du nu inte står i fältsits, dålig vinkel för att kunna se)

matchning: medium, ganska bra

samarbete: halvhot, skulle önska att hästen skulle höjt huvudet ngt, ser ut att gå lite bakom lod ? fortf svår vinkel :P

resultat: HALVHOT/HOT , fin polleheeest :)

omgivning: hot, grönt och mysigt ^^

 renlighet: hot,

sits: medium, skulle vilja att du luta dig lite mer tillbaka, ta in foten lite och lite fram med den oxå :) den ska peka 45grader ut ;) fram liiite med handenoch vrid om den annrs bra :D

matchning: medium, inget att matcha:P skulle önska att du hade ett par vita handskar på dig :)

samarbete: hot,

resultat: HALVHOT , vackert ekipage :)

  

omgivning: medium, gillar inte staketen XD

 renlighet: hot,

sits: hot, snyggt

matchning: medium, skulle önska en svart kavaj eller nåt :P måste tyvärr dissa dina ljuslåa tretorn!

samarbete: hot,

resultat: HALVHOT/HOT , finfint;)    

omgivning: hot,

  renlighet: hot,

sits: hot, kanske ta fram foten lite? ser inte så bra från denna vinklen :P

matchning: hot, svår vinkel :P

samarbete: hot,

resultat: HOT , fint :)

    

omgivning: hot, fina träd, gulligt hinder ^^

 renlighet: hot,

sits: medium, ngt mer eftergift, knäet ska fortarande vara kvar i sadlen :) 

matchning: hot,

samarbete: hot,

resultat: HOT , snyggt med rosa :D fin häst :)


puss&kram

mitthestliv


Av Felizia - 26 januari 2011 14:24

Jag har ju skrivit om Isac & Yakari redan så jag får ju skriva om Rufus nu :)


Namn: Killmaryl Rua

Smeknamn: Rufus, ruffe, ruffepuffe, ruff

Född: 1997

Ras: Irländsk sportponny

Färg: Skäck

Kat: D-ponny


Rufus har jag haft sen i oktober 2010.

Han och jag har inte hunnit göra så mycket tillsammans men lite grann iaf;), vi har tävlat upp till LA med placering! (L) Rufus är pigg och glad. Han har nog en on/off knapp för så fort man vill att han ska vara "på" så är han de, och när man vill att han ska slappna av så är han cool  lugn ... :D (Utom när jag ska hoppa upp från pallen) XD

Han HATAR att gå ut när det är mörkt!

Han ska in först annars blir han tokig XD

Han tycker inte om pelletsbitarna i sin müsli då han är kräsen, han rensar ut dem på morgonen och sen äter han dem när han kommer in i boxen på kvällen XD Han är knasig min lille snutte (L)

        


ÄLSKAR MIN RUFFE <3333  


puss&kram

mitthestliv

Av Felizia - 26 januari 2011 12:23

Dag 1 - Presentera din häst
Dag 2 – Min första egna häst
Dag 3 - Min största rädsla
Dag 4 - Hur började mitt häst intresse
Dag 5 - Det här finns i min rykt låda
Dag 6 - Det här gör jag direkt jag kommer till stallet.
Dag 7 - Min favorit grej i stallet
Dag 8 - Kommentera vad ni vill veta denna dag!  
Dag 9 - Mitt bästa häst minne
Dag 10 - Mina drömmar
Dag 11 - Det här saknar jag
Dag 12 - En nytagen bild på din/dina hästar
Dag 13 - Varför får ridning dig att må bra
Dag 14 - Något du och någon av hästarna du haft som du är stolt över som ni har gjort
i min ryktlåda finns :
* rotborstar
* rotviskor eller va de nu heter
* hovkratsar
* saxar
* tofsar
* ryktborstar
* skrapor
* piggborstar
* ryktsten
* mankam
* pannborstar
* man/svans borstar
* hovborste
* svettskrapa
trevlig info :) nooot :D
puss&kram
mithestliv
 

Av Felizia - 26 januari 2011 10:47

     

OM JAG DISSAR DIN HJÄLM , TA INTE ÅT ER !

INGET ILLA MENAT, MIN ÅSIKT:D

1. MOUNTAIN HORSE KEP HJÄLM- inte så snygga, väldigt stora, DISS

2. JOHN WHITAKER WELLINGTON CLASSIC- snygga, stilrena, passar till allt, HISS

3. JOHN WHITAKER, inte alls snygga, konstigt formade DISS

4. GPA SPEED AIR- Snygga, sköna & bra HISS

5. SAMSHIELD- på toook för dyra för en sån hjälm, inte snyggare än ngn annan hjälm DISS

6. CASCO CHAMP- förlåt men dem är fula, DISS

7. LAMICELL, neutrala, snygga & lagom HALVHISS

8. UVEX- tycker man ser helt konstig ut i dem , vissa kallar dem "flughjälmar", får nog hålla med DISS

9. TRANSFORMER- lagom, neutrala och så, vill inte ha en sådan direkt men HALVHISS

 

glömde Charles owen hjälmarna som är så vanliga nu så jag fick ta in den på en bild.

 

  

CHARLES OWEN- snygg, stilfull HISS

VILL HA!

 

puss&kram

mitthestliv

Av Felizia - 26 januari 2011 09:11

visst blev den nya loggan snygg (A) AHHAHA



omgivning: hot, grönt och fint!

 renlighet: halvhot, kanske lite smutsig magplatta, eller de kanske bara är ljuset?

sits: hot, snyggt!

matchning: not, ingen matcning alls.

samarbete: hot,

resultat: HALVHOT/HOT , fin polle :) 


    

omgivning: medium, lite folk och sådär, men bra att fokusen ligger på er!

 renlighet: medium, jag hade borstat bort den torkade svetten bara :)

sits: hot, söt min ^^

matchning: halvhot, skulle föredragit ett rött schabrak eller nåt :) käär i nosgrimman!<3

samarbete: hot,

resultat: HALVHOT , snyggt ekipage ! :D

 

omgivning: medium, elstolpen förstör hela bilden :(

renlighet: hot,

sits: hot, skulle önska att du lyft pyttelite till på rumpan ;D

matchning: medium, skulle önska ett schbrak av typ samma färg som på tröjan & hjälmen ;) samt mörkare blå ridbyxor ;)

samarbete: hot, ponnyn ser pigg och glad ut :D

resultat: HOT  asgullig ponny :)

     

omgivning: medium, I don't like the staket/fence :D

renlighet: hot,

sits: hot, haha du ser glad ut :DDD

matchning: hot, assnyggt!

samarbete: hot,

resultat: HOT , snyggt!   

omgivning: not, containrar är inte snygga& flaggan täcker över din fina häst  :(

 renlighet: hot, en vit häst ska vara vit och det är din! ;D

sits: hot, skulle kanske önska att du kom lite mer ur sadeln.

matchning: hot,

samarbete: hot,

resultat: HOT , flashig häst!

      

omgivning: not, stökig bakgrund och gult gräs :(

renlighet: hot,

sits: hot,

matchning: hot, bra matchat!

samarbete: hot, hästen ser lyhörd ut! :)

resultat: HOT , vacker häst :D



puss&kram

mitthestliv

Sök i bloggen

Presentation


Mitt namn är Felizia och jag är 16år. Jag har 2 egna D-ponnys Kilmaryl Rua och Woodfield High Flyer samt två lånehästar, en c-ponny vid namn Buzz Lightyear och en storhäst som heter Beckasin. Jag studerar på Helsingborgs Ridgymnasium i klass 1B.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Omröstning

Har du läst några av mina tidigare bloggar innan?
 Ja, alla!
 Ja, nån gång
 Vet inte
 Nej, första gången
 Har aldrig hört talas om dina bloggar

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards